ارسال رایگان سفارش های بالای 700 هزار تومان ارسال رایگان سفارش های بالای 700 هزار تومان
  • انتخاب واحد پول:

سکوت کتاب‌ها با «قندیل کوچک» شکسته می‌شود/ ماجرایی درباره کودکان فلسطین در فرهنگسرای نهج‌البلاغه

۲۶ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۳۱:۴۸ ب.ظ

اولین جلسه از برنامه «کتاب‌ها سکوت را شکستند» با خواندن و بررسی کتاب «قندیل کوچک» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه برگزار می گردد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سلسله نشست‌های معرفی کتاب های تاریخی به نوجوانان با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوانان با اتفاقات مهم تاریخ ایران معاصر به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راه‌اندازی شده است. 
 
فرهنگسرای نهج البلاغه به عنوان یکی از مراکز فعال سازمان میزبان برگزاری این جلسات است. این جلسات با عنوان «کتاب‌ها سکوت را شکستند» برگزار می‌شود. 
 
نخستین جلسه از این ویژه برنامه با معرفی و خواندن کتاب «قندیل کوچک» نوشته غسان کنفانی با حضور جمعی از نوجوانان در فرهنگسرای نهج البلاغه برگزار می‌گردد. کتاب «قندیل کوچک» داستانی نوشته غسان کنفانی، نویسنده معاصر فلسطینی برای کودکان می باشد. 
 
کنفانی در این کتاب داستانی تخیلی درباره امیرزاده‌ای روایت می‌کند که بعد از مرگ پدر باید به نخت بنشیند اما پدر فرمان سختی برای این کار صادر کرده است. شاهزاده مجبور است برای به دست گرفتن حکومت، خورشید را به
 قصر بیاورد. این اثر را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ترجمه غلامرضا امامی و تصویرگری پرستو احدی منتشر کرده است.
 
اولین جلسه از ویژه برنامه کتاب‌ها سکوت را شکستند روز چهارشنبه 27 دی ماه از ساعت 16 در فرهنگسرای نهج البلاغه برگزار می‌شود. همچنین از نوجوانان دعوت می‌شود تا در این جلسه حضور پیدا کنند.