ارسال رایگان سفارش های بالای 700 هزار تومان ارسال رایگان سفارش های بالای 700 هزار تومان
  • انتخاب واحد پول:

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرا و تمدید جشنواره کتاب کودک

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۳۳:۱۰ ق.ظ

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرای بهار و تمدید مهلت جشنواره کتاب کودک از جمله مهمترین اخبار حوزه کتاب و ادبیات در این هفته بودند.
 
گروه فرهنگ و ادب: گزارش مطالعه و مرور اخبار این هفته در حوزه کتاب و ادبیات شش عنوان دارد.
 
حالا نامساعد محمدعلی بهمنی و اعلام ارائه خدمات بیش از سه هزار کتابخانه عمومی در سراسر کشور از جمله مهمترین اخبار این هفته در حوزه کتاب و ادبیات بودند.
 
آغاز پویش کتابخوانی پویا، تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره کتاب کودک، انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرا و دستور مخبر برای تأمین منابع توسعه کتابخوانی از جمله دیگر اخبار مهم این هفته در حوزه کتاب و ادبیات بوده است.
 
مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:
 
ارائه خدمات بیش از سه هزار کتابخانه عمومی در کشور
 
بر اساس تازه‌ترین آمار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تعداد ۳۷۹۸ کتابخانه عمومی در سراسر کشور خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند، که شامل ۲۷۷۸ کتابخانه نهادی، ۸۴۸ کتابخانه مشارکتی، ۳۴ کتابخانه مستقل و ۱۳۸ سالن مطالعه می‌شود.
 
حال نامساعد محمدعلی بهمنی
 
محمدعلی بهمنی، غزلسرا و ترانه‌سرا، به دلیل بروز عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد.
 
این‌شاعر که طی چندسال گذشته با بیماری و کسالت دست به گریبان بوده، شنبه شب ۲۰ خرداد دچار سکته مغزی شد و در بیمارستان بستری شد.
 
آغاز پویش جدید کتابخوانی پویا
 
بیست و چهارمین پویش کتابخوانی پویا به مناسبت عید غدیر خم با محوریت کتاب «مهراس و ماجراجویی ۳۳۱۱ شیرازه و نشر مهرستان» آغاز شد. این پویش به منظور آشنایی کودکان با فضائل امیرالمومنین (ع) برگزار می‌شود.
 
کتاب «مهراس و ماجراجویی در قصر» نوشته بنفشه رسولیان، روایت گروهی از نوجوانان به سردستگی پسری به نام مهراس است که مسیر ماجراجویی آنها در شهر مدینه با جریان کشته شدن خلیفه به دست مردم خشمگین مصر و به خلافت رسیدن حضرت علی (ع) و بیعت مردم با ایشان پس از ۲۵ سال خانه نشینی آن حضرت پیوند می‌خورد.
 
تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره کتاب کودک
 
مهلت ارسال آثار برای شرکت در نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ تمدید شد. این جشنواره در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود و یک سال در سطح ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.
 
انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرا بهار
 
جشنواره ملک‌الشعرا بهار ویژه طرح‌های خلاق انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی ادبی کشور فراخوان استانی خود را توسط مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر کرد.
 
انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی فعال در حوزه ادبیات می‌توانند طرح‌های خلاق و اجرایی خود را در سال ۱۴۰۳ به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل فعالیت انجمن ارسال کنند.
 
 
جهت اطلاع از اخبار و  کتاب ها و خریدکتاب با ما همراه باشید.
 

 www.fadakbook.ir